Tuesday, July 5, 2011

Setia adalah yang terbaik

Salam semue...

sha baru lepas blogwalking and found some intresting article.sbb ape intresting?? sbb bile sha bace, buleh buat sha meleleh air mate.wuuuuu~ actualy so nice and sweet! =) sape2 prempuan yang bace entry kali ni pun kompem akan menangis terharu..;)

sha rase ramai lagi laki2 yang mcm sha akan crite kan lepas nih..

actualy, crite ni mmg kisah benar. but diceritakan balik oleh sahabat beliau..stay tune!! ^^,



Saya teringat seorang Ustaz Ali (bukan nama sebenar) yang merupakan bekas pensyarah UTM. Saya pernah berbual dengan isterinya. Mereka tidak mempunyai anak walaupun sudah berusaha pelbagai cara untuk mendapatkan zuriat.

Isterinya memberitahu satu kisah yang amat mengharukan..

Suatu hari mereka pulang ke kampung Ustaz tersebut. Si isteri tiba-tiba mendengar perbualan di antara Ustaz Ali dan ibunya. Ketika itu mereka ingat si isteri sedang tidur, maka dia tidak akan mendengar perbualan itu.

Ibu: Ali, kau dah kawin 20 tahun tapi masih takde anak. Kau tak terasa nak anak ke?

Ustaz Ali: Memanglah nak, mak...Siapa yang taknak anak. Tapi dan Allah tak izinkan saya mempunyai anak, nak buat macamana..

Ibu: Kau kahwin lah lain. Alasan kau untuk kahwin lain sangat kukuh..sebab mahukan zuriat. Bincang baik-baik dengan isteri kau..

Ustaz Ali: Mak, bab kahwin lain ni saya kurang suka..Mak cuba letakkan diri mak di tempat isteri saya dari segi perasaan. Mesti sedih kan? Walau pun mengizinkan tapi hati mesti terluka. Itu yang tak sanggup saya nak buat. Biarlah takde anak asalkan saya tak lukakan hati isteri saya yang amat saya sayangi, dan yang amat sayangkan saya.

Ibu: Kau fikir sekali lagi pasal zuriat ni Ali..

Ustaz Ali: Tak mahu fikir dah mak...Saya memang takkan lukakan hati dia. Samada dapat anak sendiri dengan dia atau ambil anak angkat. Itu sahaja.



camne girls?? terharu kan?? hehe..kalau sha nih mmg kelu tak t'kate ape2 sbb terharu sgt kalau dengar laki ni ckp camni kat sha..=)
it actualy happen to my grandma's lil sis..till now, still takde anak. but still sweet and manje and slalu pegi hneymoon tau! baru2 ni diorang baru je balik dari vietnam. next month honeymoon ke mekkah pulak.hehehe.yang paling bez, my atok still say LOVE YOU kat my grandma..ya Allah, my atok mmg sgt9999 sweet!! =) kalah my aunt n uncle.hik~



p/s: next entry lebih menarik..

2 comments:

  1. faisal yg amat baikJuly 6, 2011 at 8:26 AM

    snuf~...bagoznye laki 2...boleh jadi ikutan ni...tp xnak la ade masalah xdpt ank mcm die..ikut cinta die la...

    ReplyDelete
  2. yep, ikut cinta dye.sweet kan laki ni? weeeee...tak jemu2 pun bace entry ni.sgt bezz!! ^__^

    ReplyDelete